Glädjens vägar förändras med stigande ålder.

Ja ,så är det allt. Vid ca 30, var man exalterad av alla skriverier om alla mirakelkrämer, som kunde ta bort dom första ålderstecknen.
Glad i hågen traskade man iväg till den bästa parfymeriaffären man kunde hitta, och där låg den, MIRAKELKRÄMEN , en förmögenhet fattigare stegade man ut med en pytteliten burk i en gigantisk lyxigt utförd påse, och man kände sig som den lyckligaste i världen. Hem och man började att kleta och smeta denna dyra ynnest, hoppandes upp nästa morgon för en koll i spegeln. Gissa vad? nothing happends. Rena rama bull shit.
Nu en ny era, kan jag bara säga, (med glimten i ögat).
Har sen länge varit en stor hatare av fönsterputsning, och länge och väl anlitat dessa slavar. ( Lätt att ringa o klaga då man ser en glosa lr 2.
Men, så börjar man klaga för en kund, och vips så föds ett nytt glädjeämne,
min kund säger: Har du inte universaltrasan? Har jag inte vad , säger jag!
Men ,var är du ifrån ,kontrar min kund. Köp en sådan och du behöver aldrig anlita en fönsterputsare, och aldrig mer bli irriterad över en suddig glosa på fönstret.
Stod helt handfallen, ok tänkte jag, för ca 10 år sen snackade vi rynkkrämer. nu snackar vi universaltrasor.
Jag som går på allt som har med nyheter , traskade raskt iväg till närmsta affär, och där låg den i sin turkosa prakt , nästan euforisk grabbar jag tag i sista ex, går med stadiga steg fram till kassan ,lägger denna (ganska billiga) ynnest på bandet . Springer lycklig till bilen, och nu kan jag bara säga : Välkommen du skrynkliga , blöta . alldeles förträffligt turkosblåa nya glädje i mitt liv...................................... Så kan det bli<<<<<<<<3

Kommentarer
Postat av: Ingmari Hyväri

Hahaha! Du har ju författartalang som heter duga. När ger du ut "Evas memoarer"? Ska följa din blogg med spänning.

PS. Du kan ju också ge tips om hur man får smalare lår, (minns du böckerna mellan benen, haha).

2011-01-30 @ 19:09:53
Postat av: Jessica Joons

Du är såå hilma kul och påhittig:) det är ett sant nöje att läsa din blogg och jobba med dig :)

Inte undra på att man trivs på jobbet :)

2011-02-01 @ 13:47:52
Postat av: Sofie

Vilken ypperligt fin bild på universaltrasan.

2011-02-03 @ 12:20:13
URL: http://sofienordquist.blogg.se/
Postat av: Underbar läsning Ewa

2011-02-04 @ 10:02:56
Postat av: Underbar läsning Ewa

2011-02-04 @ 10:03:53
Postat av: Lottie

Hmmmm, jag kanske ska byta dyr kräm mot den där turkosa trasan? Kanske blir städningen roligare då :)

2011-02-04 @ 21:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0