Oranga kuvertet från pensionsmyndigheten= ETT STORT SKÄMT!

Ja, så har det kommit detta kuvert.
Var det en kul läsning? ICKE!!!!!!!!
Skattemyndigheten har fått en ny medarbetare tror jag.
Gissa vad han heter?
TRYCKFELSNISSE, ja så måste han heta.
Jag har arbetat i 35 år som egen företagare, min sambo som är många år yngre än jag får mer än mig.
Hur kan det vara möjligt?
Det blir till att jobba, sen direkt från arbete till graven, det är så dom räknat ut det hela. Vi ska kosta så lite som möjligt, förstår ni väl.
Tur i oturen att min sambo jobbar många år efter min pensionsålder.
Det fina i kråksången, är ju att HAN är min extraförsäkring, ett tips jag gärna delar med mig.
Till saken hör att vi precis köpt hus alldeles ovanför Tibble ålderdomshem.
Så det blir enkelt som en plätt för honom att sätta mig i rullstolen och bara med en enkel knuff putta ner mig för backen, så är jag hemma. 
Ja, summa kardemmuman ,ARBETE FRÄMJAR VARKEN HÄLSA ELLER VÄLSTÅND, så det så.
Men njut av livet ialla fall. KRAM........................ 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hahahahahahahhahaha rullstolsrace!

2011-02-03 @ 12:17:21
URL: http://sofienordquist.blogg.se/
Postat av: Lottie

Jasså, det var den tanken som låg bakom husköpet i Tibble... det kan jag ju använda nästa gång jag har ett hus till salu i Tibble!



Rolig blogg Ewa!

2011-02-04 @ 21:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0